Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Vlečka Litoměřice horní nádraží - Litoměřické mrazírny


Následující text byl převzat z tématu Vlečka Litoměřice horní nádraží - mrazírny:

Faktografie

Vystavěna:1944, resp. 1988
Ukončení provozu:2003
Číslo vlečky:3110
Délka:0,5 km s rozvětvením 0,7 km
Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí.
Nová vlečka na místě vlečky do překladiště disponovala pouhou dvojicí rovnoběžných kolejí.

Původní vlečka z Litoměřic horního nádraží byla vybudována v roce 1944 jako vlečka do překladiště podzemní vojenské továrny Richard na místě mrazíren vybudovaných v roce 1988. Po skončení 2. světové války byla vlečka nadále využívána pro nakládání vytěženého vápence z dolu na místě někdejší továrny, nicméně v 70. letech 20. století byl důl uzavřen a rozvětvená vlečky pozbyla významu.

Po rozhodnutí o výstavbě závodu Litoměřických mrazíren na místě bývalého překladiště byla prakticky přesně v trase původní vlečky z roku 1944 (respektive její nejvýchodnější koleje) vybudována nová, kratší vlečka do mrazíren, skládající se z dvojice rovnoběžný kolejí podél rampy největší výrobní haly areálu. Vlečka odbočovala z koleje trati Lovosice – Česká Lípa již v obvodu stanice Litoměřice horní nádraží, nedaleko kratší, později rovněž zrušené vlečky do stavebnin.

Vlečka byla využívána přibližně v období 1992–2003, kdy byla demontována výhybka ve stanici a vlečka pozbyla významu. Koleje byly částečně sneseny a jejich zbývající úsek postupně zarůstá křovím.

U garáží mezi <a href=>zastávkou Litoměřice Cihelna</a> a stanicí <a href=>Litoměřice horní nádraží</a> zůstává osiřelá kolej vlečky do mrazíren. Postupně zarůstá smutkem a trávou.
U garáží mezi zastávkou Litoměřice Cihelna a stanicí Litoměřice horní nádraží zůstává osiřelá kolej vlečky do mrazíren. Postupně zarůstá smutkem a trávou.
Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede.
Oslepené posunové návěstidlo se už ani nepokouší bránit ve vjezdu do zarostlého areálu litoměřických mrazíren. Na kolej odpojenou od zbytku železniční sítě v Evropě a Asii už stejně žádný vlak nevjede.



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 18. 6. 2016 byl naposledy upraven dne 18. 6. 2016 a zobrazen celkem 20385×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 11:53.

Texty na téma Vlečka Litoměřice horní nádraží - Litoměřické mrazírny

Zpět | Nahoru

Katalog vleček
Téma:
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: